24.03.2025
Per quart curs consecutiu, l’Ajuntament de Porqueres aposta per apropar les arts en viu als més petits i contribuir a l’educació artística amb una programació escolar pels infants de les dues escoles del municipi, L’Entorn i El Frigolet.
Aquest curs, l'alumnat de L'Entorn i El Frigolet podrà veure: Hola, ràbia!, Un tros de pa i Sfumato (assajant per la caiguda dels contorns).
A més de les funcions escolars, tots els espectacles tindran una funció oberta a tothom, per poder gaudir d’una sessió en família.
En cada edició s’ha anat ampliant el nombre d’espectacles i el ventall de propostes artístiques per als diferents cicles educatius: la primera edició va comptar amb una única proposta Nautilus, 20.000 llegües de viatge submarí, de la companyia valenciana La negra per a l’alumnat de cicle mitjà i superior, a la segona es van programar dos espectacles: Teatre de Paper de la companyia Rauxa, per a la primera infància i Momo de la companyia Anna Roca per l’alumnat de primària; en la tercera edició, vam proposar tres espectacles: Dins el cau del Tabalet de Farrés Brothers, pels més petits, Bajau de Ponten Pie, pels mitjans i Latas de la companyia D’click, pels més grans.
Enguany, arribem a la quarta edició amb tres nous espectacles: Hola, ràbia! de la companyia La Banda per a l’alumnat de 1r a 3r; Un tros de pa, de la companyia Les Pinyes per a I4 i I5; i Sfumato (assajant per la caiguda dels contorns) de la companyia Llum de fideu per a l’alumnat de cicle mitjà i superior. Totes elles amb llenguatges artístics ben diferents per oferir una mirada diversa de les arts en viu.
La programació d’arts en viu a Porqueres s’ha consolidat com una proposta cultural de qualitat, professionalitzada i sobretot amb una línia de programació singular i complementària a l’oferta cultural del territori. És des d’aquesta mirada, que neix el projecte “L’escola en viu” adaptada a les característiques del Centre Cívic que treballa amb una programació pensada per viure la cultura de ben a prop.
Enguany, a més de les funcions escolars, tots els espectacles tindran una funció oberta a tothom, per poder gaudir d’una sessió en família. Aquesta acció s’emmarca en la campanya Minicívic per tal de fer un Cívic en què els petits de casa i les famílies hi trobin el seu lloc amb la intenció de fer arribar les últimes propostes artístiques de creació més originals a les famílies del municipi i la comarca.
Descarrega't tota la programació aquí.
“L’escola en viu” compta amb el finançament de la Generalitat de Catalunya mitjançant la subvenció per als programes municipals d’arts escèniques, música i arts visuals en l’àmbit de l’ensenyament reglat.
FUNCIONS OBERTES AL PÚBLIC: