Seguint les indicacions vigents del PROCICAT, l'activitat formativa del Centre Cívic de Porqueres no es pot realitzar fins que la situació sanitària millori i es pugui avançar en els trams de desescalada que havia planificat la Generalitat de Catalunya.
Fins que no arribi aquest moment, l'activitat formativa queda suspesa temporalment, tal i com la direcció del Centre Cívic va decidir el mes de desembre, pel poc seguiment i la inviabilitat de fer una formació adequada amb mitjans virtuals.
Pel altra banda, per aquelles persones que volen seguir formant-se en línia, hem preparat una nova oferta per aprendre des de casa per aquest segon trimestre i que començarà l'1 de febrer. Consulta la programació detallada dels tallers en linia aquí.
Esperem que puguem retrobar-nos ben aviat.
Formació en línia de l'1 de febrer al 26 de març.
Preu: 50 €
Què inclou el curs?
Com farem les classes?
Les classes es faran a través de Google Classroom, una eina didàctica i molt àgil. Amb el vostre correu electrònic de Gmail podreu accedir a aquesta plataforma en línia compartida amb tots els participants del curs.
Setmanalment penjaré el contingut de cada mòdul: vídeos, arxius pdf, receptes...
La mateixa plataforma permet comentar a cada publicació, així podreu preguntar els vostres dubtes sobre el temari.
L'última unitat serà fer el projecte final i tindreu la possibilitat de fer una videotrucada amb mi per exposar-me dubtes o fer-me qualsevol consulta.
Requisits i materials necessaris:
Com a requisits només cal tenir la ment oberta i moltes ganes d'aprendre.El temari s'anirà penjant setmanalment així que tindreu dies per mirar amb calma el contingut i posar-ho en pràctica.La finalitat del curs és que aprengueu a organitzar, planificar i cuinar en una tarda per a tota una setmana i que aquest contingut us serveixi per sempre.Com a material us caldrà el kit bàsic que podeu tenir a qualsevol cuina: ganivets, cassola, paella, fusta per tallar, un ordinador o iPad per seguir les classes i un compte de Gmail per compartir els documents.
EL BATCH COOKING: cuinar, planificar i organitzar els àpats de tota la setmana
Els últims anys hem experimentat un canvi molt gran com a societat: normalment els àpats diaris els fem corrents i sense planificar. Les presses del dia a dja ens porten a menjar el que trobem a la nevera i moltes vegades ens passa que se'ns fan malbé els aliments, mengem el mateix alguns dies seguits… Únicament dediquem temps a cuinar el cap de setmana o els dies que no hem de treballar i ens podem organitzar.
Però, i si ho fem diferent? Realment entre setmana no tenim temps de cuinar, però qui ha dit que hem de cuinar el mateix dia que ens ho mengem? I si dediquéssim tan sols una tarda a planificar i cuinar per a tota la setmana? No seria magnífic?
D'aquesta idea neix el Batch cooking, que no és res més que una manera d'entendre la cuina: uns secrets i uns consells per planificar, cuinar, guardar i gaudir dedicant menys temps a cuinar. De fet la paraula traduïda literalment vol dir cuinar per lots.
Un dels aspectes clau serà la capacitat de cuinar diferents coses alhora, racionar, reservar en tuppers separats a la nevera, tenir una ment creativa a l'hora de combinar elaboracions… Intentarem fer servir totes les eines de cuina a la vegada: focs, forn, robot de cuina. Mentre en un piquem, a l'altre farem un rostit, als focs un sofregit, etc.
En aquest curs us explicaré com ens hem de planificar i organitzar per preparar una sèrie de menús setmanals únicament cuinant una tarda. També us donaré diferents consells en l'àmbit nutricional per elaborar combinacions nutritives i saludables.
Professor
Soc en Lluc Quintana, xef del restaurant Can Xapes. Vaig formar-me a l'Escola d'Hostaleria de Girona i posteriorment vaig fer un màster en postres i cuina creativa a l'Escola Espai Sucre de Barcelona. He treballat en diferents restaurants de la província com l'Aliança d'Anglès, l'Hotel Carlemany, El Dorado de Sant Feliu de Guíxols i als Tinars on vaig treballar al departament d'I+D i creativitat de plats nous.
Fa més de dos anys que vaig obrir Can Xapes i m'encarrego de tota la part creativa del restaurant amb tot el que he après viatjant i provant plats nous.
La meva vocació per la docència va començar en els meus anys d'estudi a Barcelona on vaig estar impartint cursos de cuina en diferents aules gastronòmiques de la ciutat. Des de llavors sempre he estat vinculat en projectes de docència i divulgació de la cuina.
Pots descobrir els plats que prepara en Lluc a l'Instagram de @canxapes.